Het Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk, Nederland, heeft NEC’s Smart Hospitality Solutions geselecteerd om te migreren naar een IP-omgeving die gebruik maakt van de voordelen van de hedendaagse zakelijke mobiliteit en Unified Communications & Collaboration. Onlangs heeft het Grand Hotel Huis ter Duin Telematch, de gecertificeerde zakenpartner van NEC, opdracht gegeven om geavanceerde oplossingen te leveren als onderdeel van de vernieuwde ICT-infrastructuur van het hotel.
Optimale efficiëntie en superieure diensten voor de gasten.
Een van de uitdagingen bij hotel Huis ter Duin was de noodzaak om een betrouwbare oplossing te realiseren binnen de complexiteit van de bestaande hotelomgeving. De nieuwe oplossing moest zorgen voor optimale efficiëntie in de activiteiten van het hotel en een platform bieden voor superieure gastendiensten, terwijl het volledig geïntegreerd is met de bestaande frontofficesystemen van het hotel.
Na een uitgebreide technische en functionele audit realiseerde Telematch een migratie van de bestaande telefooncentrale naar een nieuwe NEC SIP @ Net-servergebaseerde all-IP-omgeving. Na evaluatie van verschillende interne mobiliteitsoplossingen, werd verder gekozen voor de IP DECT-oplossing van NEC om het bestaande DECT-systeem te vervangen. De nieuwe IP DECT-oplossing is volledig geïntegreerd in de huidige omgeving en biedt aanzienlijke voordelen voor zowel hotelpersoneel als gasten. Daarnaast werd een NEC MA4000 Management-oplossing gekoppeld en geïntegreerd in de bestaande front office-omgeving van het hotel ter ondersteuning van systeem- en onkostenbeheer.
Harm de Grijs, Managing Director bij Telematch, bevestigt: “We zijn vereerd om samen te werken met een toonaangevende klant zoals Grand Hotel Huis ter Duin. Op basis van onze ervaring met complexe high-end installaties en met NEC’s krachtige portfolio van IT- en communicatieoplossingen, kijken we uit naar een succesvolle implementatie en werking “.